Hoe maak je een website verkoopbaar?

senior software engineer Hoe zorgt u ervoor dat uw bezoekers kopers worden en precies de handelingen uitvoeren die u van ...

Hoe maak je een website verkoopbaar?

senior software engineer

Hoe zorgt u ervoor dat uw bezoekers kopers worden en precies de handelingen uitvoeren die u van hen verwacht: kopen, bestellen, registreren?

In dit artikel zullen we proberen om deze vragen te beantwoorden.

Allereerst moet u de doelgroep van uw site kennen om deze gemakkelijk, begrijpelijk en interessant te maken voor de gebruiker. Gebruiksgemak en interessante onderwerpen zullen bezoekers immers aanmoedigen om steeds weer bij u terug te komen.

Ten tweede moet u weten waarvoor u een site maakt. Omdat internetbronnen verschillende doelen tegelijk kunnen nastreven: branding of imago, dat wil zeggen, om de bekendheid te vergroten en loyaliteit aan uw merk te vormen. En ook commerciële belangen: verkoop vanaf de site. Meestal voelen we ons tot beide aangetrokken.

Om te begrijpen wat een effectieve site zou moeten zijn, kijken we naar het moment waarop gebruikers naar uw internetbron gaan en proberen met hun ogen mogelijke problemen en nuances te zien.

“Een, twee, drie” De allereerste wens: de site zou zeer snel moeten laden, aangezien zeldzame gebruikers meer dan 3-4 seconden zullen wachten. Als u de site met talloze afbeeldingen, foto’s en bestanden gaat laden, bedenk dan dat deze elementen geen invloed hebben op de laadsnelheid van de site.

“Wat? Waar? Wanneer?” De gebruiker is opzettelijk naar uw site gekomen en is daarom hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd in de volgende vragen: “Wat bieden ze mij?”, “Waarom heb ik dit nodig?”, “Waarom zou ik het product / de diensten van deze specifieke fabrikant gebruiken”, “Hoe kan ik dit kopen? product / dienst? ” Beantwoord deze vragen met behulp van het sitemenu, orden informatie op basis van de logica van uw consument.

“Gewoon heel eenvoudig” Eenvoudige, gebruiksvriendelijke navigatie. De gebruiker moet gemakkelijk begrijpen hoe hij op uw site moet navigeren en hoe hij het product / de dienst kan vinden die hij nodig heeft. Als u bijvoorbeeld reclame maakt voor educatieve diensten, moet de site een lesrooster bieden waarin belangrijke informatie zoals datum en kosten duidelijk worden weergegeven.

 “Magische knop” Als we via onze site willen verkopen, moet in de catalogus elk product een speciale knop “Bestellen” of “Aanvraag invullen” hebben. Tegenwoordig is het aanbod op bijna elk gebied van het bedrijfsleven zo groot dat de gebruiker natuurlijk kiest en koopt op die sites waar het duidelijk, eenvoudig en handig is. En als u de knop “Bestellen” niet in de catalogus of op de pagina van een apart product plaatst, dan is het onwaarschijnlijk dat de gebruiker uw contacten zal zoeken en zelf zal bellen of schrijven. Hoewel dit in onze praktijk is gebeurd :). Dit is gerelateerd aan de doelgroep van het product. Oudere doelgroepen gebruiken de site bijvoorbeeld het meest waarschijnlijk om contactinformatie te krijgen en zijn soms bang voor bestelformulieren. Daarom raden we u zo hardnekkig aan om zo vaak mogelijk met uw doelgroep te communiceren en erachter te komen, vraag hoe gemakkelijk het voor hen is om de site te gebruiken, welke bestelmethode ze verkiezen.

“Zoeken” Er moet een zoekopdracht op de site zijn, en deze tool moet werken, en niet bestaan ​​voor een pro forma :). Soms, wanneer de gebruiker de structuur van de site niet wil begrijpen, of, veronderstel dat hij uw pagina al heeft bezocht en precies is vergeten waar het product dat hij nodig heeft zich bevindt, is het veel gemakkelijker om de zoekopdracht te gebruiken. Het is overigens zeer winstgevend om een ​​zoekstring te maken die lijkt op Google-zoekmachines (in kleur, design), omdat bijna elke internetgebruiker wel eens zoekmachines heeft gebruikt. En daarom voelt een persoon zich zelfverzekerder en comfortabeler op een nieuwe site wanneer hij bekende navigatie of elementen ziet.

“Tips” Als u wilt dat de gebruiker bij u terugkomt, maak dan interessante en nuttige trucs op de site die de bezoekers na verloop van tijd misschien nodig hebben. Bijvoorbeeld een kredietcalculator op een financiële website, een formule met het juiste gewicht of een liefdeshoroscoop op een glamoureuze website. Je kunt een blok plaatsen met een aantal nutteloze maar leuke ideeën: kijken naar een grappige videoclip, een simpel speeltje, een kalender met feestdagen voor elke dag, enz.

Nieuws Uw site wordt relevant en populair als u regelmatig nieuwsblokken en blogartikelen bijwerkt. Maak een deel van de inhoud van uw site niet alleen relevant voor zoekmachines, maar ook nuttig voor de bezoeker. Dankzij interessante en exclusieve interviews, vermakelijk onderzoek, nieuwsgierige peilingen, kunt u niet alleen een kern vormen van vaste lezers en experts voor hen worden in uw vakgebied, maar ook interessant zijn voor de internetmedia.

Samenvattend zou ik willen opmerken dat het mogelijk is om een ​​effectieve website te maken als u duidelijk weet: wat u aanbiedt, waarom u het doet en wie uw doelgroep is. Met behulp van enquêtemethoden, onderzoeks-, test- en analysetools zoals Google Analytics, kunt u duidelijk bepalen hoe u ervoor kunt zorgen dat uw product met succes via internet kan worden verkocht.

https://www.webdeveloper.today/2020/12/

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Winkelen

De Onmisbare Schoenmaker in Hilversum

De kunst van het schoenmaken heeft een rijke geschiedenis in Hilversum. Deze traditie, die generaties lang is doorgegeven, is nog steeds springlevend en belangrijk in

Aanbiedingen

Zo verbeter je jouw slaapkwaliteit

Een goede nachtrust is essentieel voor je algehele gezondheid en welzijn. Het beïnvloedt je stemming, productiviteit en zelfs je fysieke gezondheid. Toch worstelen veel mensen